Heavenly Sword Review

Am asteptat cu nerabdare sa apara roscata magnifica si pe meleagurile noastre, sa vad intr-un final ce poate aceasta jucarie numita PS3. Well, finnaly a venit roscata, si-a inceput nebunia. Am jucat initial pana pe la 5:00 dimineata or so (de pe la 21:00) si cred ca am ajuns pe la capitolul 4. Jocul este demential. Are feeling, un story super, Nariko bate la ei de le sar capacele, dar, pt. mine mirarea a fost de cat de mult mi-a placut sa joc cu Kai, prietena “nebuna” a lui Nariko. E prima oara cand vad SixAxis-ul folosit atat de eficient. Mini game-urile prin care controlezi sagetile lui Kai sunt bestiale pur si simplu. La fel cele prin care Nariko controleaza o imensa “bazooka” sau catapultele. Pur si simplu tu devii glontul, sau sageata, si controlezi miscarea cu ajutorul SixAxis (misti de controller, aplecat in stanga/dreapta/sus/jos).

Nariko

Aici am observat de ce unii mai putin calmi au avut probleme in a controla Lair (si dau note foarte proaste). E simplu. Daca nu ai rabdare, nu esti calm sa controlezi proiectilul cu tact, se duce totul de rapa instant. Adica, daca va imaginati ca e precum controlul la Wii, gresiti. Nu in sensul ca e un control slab, ci in sensul ca e diferit, trebuie controlat cu rabdare, incet incetisor. Si imi place la nebunie! Probabil ca voi lua si Lair din cauza asta

Cat despre controlul infight, well, aici e complexa treaba. Boss fights sunt usually extrem de grele pana te prinzi exact care este weak point. Luptele cu indivizii “de rand” sunt o placere, un amestec intre Devil May Cry, God of War si Ninja Gaiden. Practic ai 3 moduri de lupta, si fiecare inamic poate fi countered intr-un anumit mod. Ai 3 moduri care pot fi schimbate instant facand facile combourile. Daca esti genul “smash all buttons” nu prea ai viata lunga in HS intrucat totul tine iarasi mult de tact, foarte importante fiind counter loviturile. Practic daca esti lovit in Hard Mode si blochezi in Normal Mode vei primi damage in plin. Deci trebuie atentie mare la cine cum loveste. Din fericire fiecare individ care ataca are si o aura de o anumita culoare, ce te ajuta sa-ti dai seama cum sa faci counter.

Bon, partile negative acum. Well, un pic de tearing (in special cand e ditamai landscape-ul si se face panning), un pic de slowdown, dar in rest totul mi se pare ok. Ce mi s-a parut aiurea este ca slowdown nu este atunci cand te lupti cu 1000 de personaje ci la treceri prin anumite scene. Nu stiu de ce dar am un feeling ca este de la loading time sau ceva de genul acesta, altfel nu-mi explic cum intr-o zona cu 1000 de indivizi pe ecran nu am slowdown dar in schimb trece printr-o zona unde sunt 3 indivizi si o casa in fundal si rupe un pic. Dar, nu e mare problema, uiti repede de asa ceva… fiind rare si scurte momentele de slowdown. Important e ca nu afecteaza gameplay-ul… adica se intampla de obicei la cate-o prezentare a scenei, etc…

Btw, v-am zis ca e destul de greu jocul?ย  Cel putin anumite zone in care trebuie sa deschizi usi de la distanta, la care vei folosi SixAxis-ul pt. a controla diferite obiecte, e destul de dificil. Aruncatul cu obiecte devine un pic frustrant intrucat sunt puse niste pozitii imposibile cateodata… dar, cum ziceam, i like it the hard way. Si fiecare zona d-asta rezolvata iti da o si mai mare satisfactie.

Per total, la ceea ce am jucat pana acum, are nota 9 din partea mea. Probabil cel mai bun joc de PS3 pana acum. Un story excelent, actingul este criminal. Ce sa mai, chiar au avut dreptate, te fac sa te simti intr-un film. Pana si meniul este integrat de fapt intr-un minimovie ingame. Super, i love it!

Trebuie sa recunosc ca nu am jucat sa-l termin cat mai repede. Am mers asa mai incet, sa mai admir un peisaj, sa mai fac un combo interesant. Apropos de combo-uri, in functie de numarul lor, stilul lor, primesti noi combo-uri pe care le poti realiza, si in plus unlockezi items. Items care inseamna pictures, movies, making of. In plus, cred ca va avea un plus la partea de replayability, pt. ca orice capitor anterior poate fi rejucat oricand, eventual pt. unlocking de mai multe items.

Ce imi pare rau ca la jocul asta nu sunt vibratii. Ar fi insemnat ENORM pt. genul acesta de jocuri. Sa simti cand blochezi, cand esti lovit, pt. mine inseamna mult. Dar, am inteles ca s-a facut “oficial” un anunt prin care este anuntat suport de rumble pt. urmatorul controller. Pe de alta parte, acum s-a simtit intr-adevar cat de mult conteaza usurinta controllerului de PS3. Practic, o comparatie mica: la Metroid Prime 3 dupa jumatate de ora ma durea mana, pe cand la HS dupa cateva ore si parca nu aveam controller. Bine, este un control diferit intre cele 2 jocuri, dar asa, ca un plus, merge.

Unul din cele mai bune lucruri din HS este muzica! Sincer, n-am mai simtit fiori de mult la un soundtrack atat de bine facut. Mi-a adus aminte de FF, MGS. Este geniala. Atat de geniala incat la 3 dimineata pana si vecinii au simtit “the vibe”.

Momentan am ajuns la Final Act. La marea batalie, Actul 6. Nu vreau sa introduc spoilers, dar daca pana acum am tot aruncat cu sabii, tras cu sageti, jucat cu catapulte… well, aici pui mana pe “bazooka” si controlezi proiectul spre cateva mii de indivizi care urla alergand spre tine. Cum se si spune in speach-ul marelui sef de trib, “we are outnumbered 1000 to 1”. Nu-i problem, ca Nariko rezolva cate 200-300 per hitย  E fun fun fun. Dupa asa fun, cum ziceam, marea batalie. The Big Boss! The ugly Bohan (acum in versiunea The Most Ugly Boss In The World)! E criminala lupta. Probabil are cateva parti (n-am reusit inca sa trec de a doua). Iar prima parte demonstreaza cu varf si indesat ce putere imensa zace in PS3. Am vazut si eu lupte cu fundal interesant, cu cascade, cu arteziene, flacari ala Mortal Kombat… dar n-am vazut niciodata asa ceva. De fapt nu ca n-am vazut, pt. ca e totul in miscare. N-am jucat niciodata asa ceva. Practic esti in centrul a catorva mii/zeci de mii indivizi, si acolo in mijloc are loc prima parte a luptei cu Big Boss. Cum sa zic, nici pana acum nu inteleg cum unii developeri nu sunt in stare sa faca la NHL/NBA/FIFA un public care macar sa miste o mana, sa fluture un fular, pancarta ceva cat mai realist. Ma intreb pt. ca aici nu numai ca acele cateva mii se misca pe langa tine, dar mai si lovesc, mai si poti sa intri un pic in ei (si asta in timp ce atentia este asupra sefului care din cand in cand se mai supara si arunca cu ei spre tine)… Impresionant pur si simplu.

Well, nu voi mai posta ce se intampla spre final, nu de alta, dar urasc spoilers. Cert este ca e o lupta Good vs Evil in adevaratul sens al cuvantului. Ramane de vazut cine va invinge. Si acestea fiind spuse, deja ii dau nota 9.5/10.

P.S. Thx goes to h0stile and donely, care au facut posibile fanteziile mele cu micutza roscata…

3 thoughts on “Heavenly Sword Review”

1. Well, i finnally made it ๐Ÿ™‚ L-am terminat. Cum ziceam, no spoilers from me. Dar cert e ca am trait unul din cele mai bune filme lately. Cam acesta ar fi feelingul. Super joc. Scurt, dar superb. Sunt curios cum va fi pe Hell Mode (se activeaza dupa ce termini jocul).

Ah, si asa, ca un extra. Stiati ca cel care interpreteaza rolul lui King Bohan este acelasi din rolul lui Gollum din LotR sau King Kong din… King Kong ? ๐Ÿ‘ฟ